poniedziałek, 28 lipca 2014

Samodzielne tapicerowanie sofy

Wiem , że dawno mnie tu nie było ale ta pogoda nie sprzyja siedzeniu w domu . Nie mniej ostatni weekend dzięki uprzejmości bratowej mojego M , która zabrała Majeczkę do siebie , mogliśmy zrealizować nasz największy jak do tej pory projekt .
Przed realizacja szukałam porad w necie ale było ich mało a większość dotyczyła mniejszych mebli .
No nic , pomierzyliśmy z M wszytko dokładnie i zamówiliśmy :
-12 metrów tkaniny
-4 metry gąbki tapicerskiej
-10 metrów owaty
-klej tapicerski
-masę zszywek
-nić tytanową 
Koszt wszystkich zakupów to około 450 zł .
I wzięliśmy się do pracy . Nie będę opisywała co i jak , ale gdyby ktoś wpadł na taki sam pomysł jak my to służymy radą . Lepiej uczyć się na cudzych błędach -nas jeszcze dzisiaj czeka mała poprawka ale już widać efekt końcowy . Mogę nieśmiało powiedzieć , że efekt końcowy przeszedł nasz oczekiwania a spanie na "nowej" sofie to sama przyjemność . Specjalnie kupiłam dobrą gąbkę by mój kręgosłup mógł odpocząć w nocy i to był strzał w dziesiątkę .
A teraz pokarzę efekty :

Tak wyglądała oryginalnie sofa ( i nasz stary pokój )
 Tu sofa po lekkim liftingu ( zmiana poduszek by pasowały do nowego pokoju ):
 
A tu nasza "nowa" sofa: Jeszcze czeka ją wymiana małych poduszek ale to już po urlopie :)


A tu z resztki tkaniny i gabki uszyłam siedzisko na stołek dla M , zastanawiam sie jeszcze nad doszyciem guzika , co myślicie ? Kolor tkaniny jest dokładnie taki jak na tej pufce , zdjęcia robiłam wieczorem z lampą więc sami rozumiecie .


23 komentarze:

  1. Gdzie znaleźć konkretne rzetelne informacje,np. w jaki sposób odłączyć oparcia od kanapy, żeby ich nie uszkodzić. Czaję się na zmianę tkaniny w narożniku, jest podobny do twojej kanapy, też taki "kwadraciak".Ile czasu wam to zajęło?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam , przepraszam , że dopiero teraz odpisuje ale byłam na urlopie .
    Generalnie pianke z sofy odcinałam nożem , usunełam tylko górną część , dolna pozostała i spręzyny równiez zostawiłam . Kupiłam piankę T35 , żeby była wytrzymała i przykleiłam klejem tapicerskim do dolnej pianki. Na to nałożyłam fizelinę , żeby tkanina się ładnie układała . Tkaninę kroiłam na wzór starej i naciągałam razem z mężem .
    Ja mam sofę ze sprężynami, nie wiem jak twoja ? jeżeli nie masz sprężyn to musisz usunąć tylko część pianki -jeżeli ona wymaga usuniecie -jeżeli nie to wymieniłabym tylko watolinę . W razie pytań pisz na maila , a najlepiej podeślij fotkę kanapy .

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada wspaniale :) Sofa jest teraz bardzo modna, zresztą cały pokój niesamowicie sie zmienił- powiekszył, rozjaśnił i unowocześnił :) Gratuluje pomysłu i wykonania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję , cieszę się , że się podoba. To prawda , że pokój się powiększył wizualnie -o to mi właśnie chodziło

    OdpowiedzUsuń
  5. Super. Mam zamiar wymienić samodzielnie tapicerkę narożnika. Ile czasu trwała Państwa praca, są może jakieś zdjęcia poszczególnych etapów?

    OdpowiedzUsuń
  6. W jaki sposób odłącza się elementy cokołu pod siedziskiem?

    OdpowiedzUsuń
  7. Uszanowanko.
    Opis opisem ale kilka fotografii z prac w trakcie bardzo by pomogło. Zdjęcia od tyłu, sposób naciągu itd.
    Inaczej pozostaje pochwalić za efekt ale uczyć się na błędach własnych.


    ps: nici co najwyżej Tytan poliestrowe a nie tytanowe ;) To jest drobna różnica.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uszanowanko.
    Opis opisem ale kilka fotografii z prac w trakcie bardzo by pomogło. Zdjęcia od tyłu, sposób naciągu itd.
    Inaczej pozostaje pochwalić za efekt ale uczyć się na błędach własnych.


    ps: nici co najwyżej Tytan poliestrowe a nie tytanowe ;) To jest drobna różnica.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nowa sofa wygląda rewelacyjnie. Jesteś bardzo zdolna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam!
    Mnie interesuje jak szyłaś tkaninę,czy ręcznie czy maszyna? Z resztą powinienem sobie poradzić :) Mam podobną kanapę tylko bez boków, więc nie powinni być problemu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, efekt koncowy super. Mam pytanie, co to za tkanina? Gdzie ją Pani kupila?

    OdpowiedzUsuń
  12. Super, wyszło ekstra. Ja miałam dylemat przy poprzedniej kanapie- zniszczyła się szybko i chciałam obić od nowa. Stwierdziłam jednak, że kupię nową i zwrócę uwagę na jakość materiałów użytych w produkcji. Zdecydowałam się na Sofami.pl i nie żałuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja chyba bym się samodzielnego tapicerowania nie podjęła i zdecydowanie wolę to zlecić fachowcowi. Już wielokrotnie korzystałam z usług tapicera https://tapicer.warszawa.pl/ i muszę przyznać, że jak najbardziej jestem zadowolona z efektu końcowego.

    OdpowiedzUsuń
  15. 29 yr old Research Nurse Margit Rewcastle, hailing from Windsor enjoys watching movies like Outsiders (Ceddo) and Knife making. Took a trip to Teide National Park and drives a Gordini Type 24S. przeczytaj ten artykul

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ogólnie ja również czasami zajmuję się samodzielnym tapicerowaniem i muszę przyznać, że całkiem fajnie mi to wychodzi. Najbardziej jestem zadowolona z tego, że w hurtowni tapicerskiej https://hurtownia-akces.pl/ bez najmniejszego problemu mogę znaleźć wszystkie elementy których potrzebuję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Moim zdaniem lepiej wybrać tapicerowany mebel prosto ze sklepu. Taka sofa na pewno będzie prezentować się perfekcyjnie.
    mebleares.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedy faktycznie zależy nam na tym aby nasze meble wyglądały jak nowe to przede wszystkim powinniśmy skupić się na dobrym tapicerowaniu. W każdym razie ja mogę od razu każdemu polecić świetnego tapicera https://tapicer.warszawa.pl/ i wiem, że jest to bardzo dobry specjalista.

    OdpowiedzUsuń